Lietuvos futbolas žengia skaitmenizacijos keliu: atsižvelgdama į besikeičiančius sporto industrijos vartotojų įpročius ir pomėgius, Lietuvos futbolo federacija (LFF) savo veikloje vis daugiau dėmesio skiria skaitmeninių produktų kūrimui ir vystymui.
Dar šią vasarą LFF kartu su FIFA išleido FIFA pasaulio salės futbolo čempionatui skirtą žaidimą mobiliesiems „FIFA Futsal WC 2021 Challenge“, o šiandien skatina futbolo klubus jungtis į esportą ir ruošiasi dalyvauti FIFA Esporto čempionate.
Lietuvos futbolo klubai jungiasi į esportą
Visi A lygos Lietuvos futbolo klubai jungiasi į FIFA Esporto platformą ir jau gruodžio pradžioje dalyvaus FIFA Club Series 2022 pasaulinėse atrankose, o pavasarį – rungtyniaus A lygos Esporto čempionate.
„Lietuva – pirmoji iš trijų Baltijos šalių, kurios klubai šiemet pirmą kartą dalyvaus FIFA Club Series 2022 pasaulinėse atrankose. Mūsų šalies klubai atrankose varžysis su tokiais klubais kaip Mančesterio „City“, West Ham „United“, Deivido Beckhamo valdomu „Guild Esports“.
Džiaugiamės, kad LFF komandos iniciatyvumo ir atkaklumo dėka tapome futbolo skaitmenizacijos lyderiu Pabaltyje. Tai atvers klubams naujus komunikacijos kanalus ir galimybę pasiekti jaunąją auditoriją, besidominčią technologijomis bei sportu“, – sako LFF generalinis sekretorius Edgaras Stankevičius.
Praėjusiame sezone FIFA Club Series 2022 pasaulinėse atrankose iš viso dalyvavo 480 klubų, o šiemet tikimasi ženklaus dalyvių skaičiaus padidėjimo. Kiekvieną Lietuvos futbolo klubo esporto sudėtį sudaro po 2-3 vaizdo žaidimo „FIFA 22“ mėgėjus žaidėjus.
Įdomu tai, kad Vilniaus „Žalgiryje“ rungtyniaus ne vien FIFA žaidimo mėgėjai, bet ir profesionalus futbolo žaidėjas Matas Vareika. Futbolininkas sutiko pasidalinti savo mintimis apie Lietuvos klubų įsiliejimą į esportą ir atstovavimą savo klubui virtualioje aplinkoje:
„Lietuvos fubolo įsitraukimą į esportą – vertinu labai teigiamai, ši industrija kiekvienais metais sulaukia vis didesnio populiarumo ir smagu, kad klubai į tai žiūri rimtai. Visame pasaulyje top futbolo klubai turi esporto komandas, manau turėtume turėti ir mes. Aš pats FIFA turnyre esu dalyvavęs tik vieną kartą ir tas kartas buvo sėkmingas. Tuo metu buvo karantinas, tad turėjau daugiau laiko praleisti prie „Playstation” žaidimo pultelio. Laukia labai įdomus iššūkis – džiaugiuosi, kad esu to dalis”, – teigia M. Vareika.
Geriausi Lietuvos žaidėjai turės galimybę patekti į nacionalinę rinktinę, kuri pavasarį varžysis esporto čempionate FIFA eNations Series 2022. Šis čempionatas skirtas tik oficialioms futbolo federacijų suburtoms šalių esporto rinktinėms. Praėjusiais metais FIFAe Nations Series 2021 dalyvavo net 60 šalių iš viso pasaulio.
E. Stankevičius pažymi, jog LFF, siekdama sukurti futbolo esporto infrastruktūrą Lietuvoje, siunčia savo specialistus stažuotis į Ispanijos ir Prancūzijos futbolo federacijas perimti gerąją patirtį.
LFF inicijuoja globalių skaitmeninių produktų kūrimą
LFF darbas su FIFA esporto vystyme – jau ne pirmas bendradarbiavimo pavyzdys. Tarp įgyvendintų projektų – „FIFA Futsal WC 2021 Challenge“. Tai yra pirmas FIFA salės futbolui skirtas žaidimas mobiliesiems, įsitvirtinęs populiariausių sporto žaidimų kategorijoje „Google Play“ ir „App Store“ platformose.
Žaidimas sukurtas LFF iniciatyva, siekiant supažindinti jaunąją sporto sirgalių kartą su salės futbolo sporto šaka ir būsimu pasaulio taurės turnyru Lietuvoje, o prie jo įgyvendinimo ir programavimo prisidėjo ne vienas Lietuvos specialistas.
Pasak LFF generalinio sekretoriaus, prieš tai vykusių salės futbolo pasaulio čempionatų organizatoriai tokių projektų nevykdė, todėl tai – unikalus ir inovatyvus sprendimas.
„FIFA palaikymas šiai iniciatyvai – svarbus ir reikšmingas įvertinimas Lietuvos futbolo bendruomenei. Atsižvelgiant į pasaulines sporto ir žaidimų industrijos tendencijas bei praktiką, tokio projekto įgyvendinimas yra išskirtinis atvejis“, – sako E. Stankevičius.
Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacijos komunikacijos vadovo Ričardo Jaščemsko teigimu, galimybė prisidėti prie FIFA žaidimo kūrimo Lietuvai yra labai svarbi ir iliustruoja vis augantį mūsų žaidimų industrijos bei joje veikiančių įmonių ir profesionalų tarptautiškumą.
„Galimybė prisidėti prie FIFA žaidimo kūrimo Lietuvai yra labai svarbi ir iliustruoja vis augantį mūsų žaidimų industrijos bei joje veikiančių įmonių ir profesionalų tarptautiškumą. Būtent mobiliųjų žaidimų kūrimas bei leidyba yra lyderiaujančios sritys Lietuvoje, yra sukurtas ir išleistas ne vienas pasaulinio populiarumo sulaukęs produktas. Tikiu, kad „FIFA Futsal WC 2021 Challenge“ taps dar vienu svarbiu įrašu Lietuvos žaidimų kūrybos istorijoje ir padės sulaukti dar daugiau tarptautinių kompanijų bei organizacijų dėmesio“, – sako R. Jaščemskas.
Pažymėtina, kad „FIFA Futsal WC 2021 Challenge“ – tai vienas pirmųjų atvejų, kai žaidėjams buvo sukurta galimybė susikurti virtualios futbolininkės-moters avatarą.
„Bendradarbiaujant su FIFA, žaidimo kūrimo proceso metu sulaukėme pagalbos iš futbolo sirgalių visame pasaulyje, kurie išbandė pirmąsias žaidimo versijas praktiškai, aktyviai dalinosi atsiliepimais bei pasiūlymais dėl žaidimo tobulinimo. Iš jų gavome itin naudingą grįžtamąjį ryšį, kuris atsispindi sėkmingame rezultate“, – teigia LFF generalinis sekretorius E. Stankevičius.
Šiandien „FIFA Futsal WC 2021 Challenge“ parsisiuntimų skaičius sparčiai auga visame pasaulyje: nuo Europos iki JAV, Pietų Amerikos ir Azijos. Viena labiausiai žaidimą žaidžiančių šalių – Brazilija.
Artimoje ateityje LFF žada rinkai pristatyti dar ne vieną inovatyvią idėją.